ZEEKR X – OTA

עדכון התוכנה:

גרסה ZEEKR OS 1.0.2

בשיטת OTA) Over The Air)

*אנו מבקשים שתקרא בעיון את תנאי עדכון התוכנה בשיטת  OTA של יצרן ZEEKR לפני שתתחיל להשתמש בשירותי העדכון. בעצם השימוש בשירותי העדכון, אתה מסכים לתנאי עדכון התוכנה (OTA) אלו. למידע בנוגע לנתונים האישיים שנאספים ומעובדים בקשר לשירותי העדכון, אנא קרא את מדיניות פרטיות לרכב ואת מדיניות פרטיות בנוגע ליישומון.

רשימת השיפורים הצפויים בעדכון הגרסה:

  1. שיפור יציבות ותפקוד ממשק CarPlay.
  2. הרחבת טווח זמינות לכלל התדרים של תחנות הרדיו בישראל.
  3. פיצול התראת Driver distraction מהתראת Driver Fatigue.
  4. שיפור חוויית המשתמש בפונקציות נוספות.

תנאים מקדימים לקבלת קובץ וביצוע עדכון הגרסה:

  1. יש לוודא שמצב הפרטיות מוגדר על – Basic Privacy לכל הפחות, כדי שקובץ עדכון הגרסה יוצג במסך המולטימדיה הראשי.
  2.  סוללת הרכב הינה מעל 20% טעינה.
  3. במהלך העדכון לא ניתן לנסוע ברכב ולא ניתן לשהות בתוכו, תהליך העדכון צפוי להימשך עד כשעה
  4. יש לדאוג שהרכב יהיה במיקום הזמין לאינטרנט יציב (לדוגמה לא בחניון תחת קרקעי)

שלבי העדכון:

שאלות ותשובות:

מה הוא עדכון בשיטת OTA?
עדכון תוכנה בשיטת Over The Air – עדכון תוכנה מרחוק שאינו מצריך הגעה פיזית למרכז השירות של הלקוח או הרכב.

כיצד מבוצע עדכון מהאוויר OTA?

ZEEKR שולח חבילת תוכנה לעדכון באמצעות טכנולוגית OTA לרכבים המיועדים לעדכון, בעל הרכב יכול לבחור אם הוא מעוניין להתקין את החבילה או לא.

באיזו תדירות יישלח היצרן ZEEKR עדכונים באמצעות OTA?

העדכונים נשלחים בהתבסס על צרכים שעולים ומבוססים על החלטת היצרן. העדכונים מיועדים ליישום פונקציות חדשות ושיפור של פונקציות קיימות.

היכן ממוקם שרת ZEEKR המשמש לעדכוני תוכנה בישראל?

השרת עבור עדכונים לישראל ממוקם באירופה.

האם הנתונים של הרכב שלי יהיו מוגנים?

היצרן ZEEKR עושה שימוש בנתונים האישיים בהתאם לכל חוקי הפרטיות של מדינת ישראל.

כיצד אדע מתי יהיה עדכון OTA ברכב שלי?

עדכונים חדשים יוצגו על גבי מסך המולטימדיה של הרכב.

מדוע לא קיבלתי הודעה באמצעות מסך המולטימדיה על עדכון חדש לרכב?

אם ברכב מוגדר מצב "פרטיות מלאה", כפתור ה-OTA יהיה כבוי. במצב זה יש ללחוץ על כפתור OTA, לאחר העברת מצב OTA למצב פעיל, יש ליצור קשר עם החברה, על מנת לשלוח קובץ עדכון באופן פרטני.

כיצד תוכלו לעדכן את התוכנה?

לאחר שיצרן ZEEKR שולח את קובץ עדכון התוכנה לרכב (ולאחר שהרכב נמצא במצב נסיעה למשך 15 דקות) תתקבל הודעה שעדכון התוכנה זמין אולם העדכון בפועל אינו מתבצע באופן אוטומטי ודורש את אישורו האקטיבי של הנהג, כמו גם תנאים מקדימים כמפורט במדריך זה.

מה גודל חבילת התוכנה לעדכון? 

גודל חבילת עדכון התוכנה יהיה שונה בהתבסס על דגמים שונים, מפרטים, גרסאות חבילות תוכנה. לרוב גודל חבילת עדכון התוכנה הוא כ-3GB-4GB אולם היא לא תגרע מחבילת התקשורת הקיימת.

מהן הדרישות של ערך SOC (מצב סוללת מתח גבוה) להורדת תוכנת עדכון ברכבי ZEEKR?

בזמן נהיגה, לא משנה מה יהיה ערך SOC (טעינת סוללה) קובץ עדכון יתקבל. כאשר הרכב אינו במצב נסיעה, ההורדה תמשך כל עוד ערך הסוללה גדול מ-20%, לאחר ירידת טעינת הסוללה לפחות מ-20% ההורדה תושהה. בזמן התקנת עדכון תוכנה מומלץ להקפיד על ערך טעינה של לפחות 23%.

האם הורדת התוכנה תמשיך לאחר ההשהיה?

אם עדכון חבילת התוכנה לא הסתיימה, כאשר תנהגו ברכב בפעם הבאה, ההורדה תימשך אוטומטית. העדכון לא יחל מהתחלה, אלא ימשיך מהיכן שנעצר.

מהי צריכת החשמל להורדת תוכנת העדכון?

צריכת החשמל להורדת העדכון נמוכה מאוד, בדרך כלל פחות מ-1%.

הכמה זמן נמשך עדכון התוכנה?

משך זמן ההורדה תלוי בגודל חבילת התוכנה של עדכון, וסביבת רשת סלולרית מקומית, באופן כללי כאשר ההורדה לא מושהית, משך זמן ההורדה ייקח בערך 30 ~ 60 דקות.

האם תוכלו לראות את התקדמות הורדת עדכון התוכנה?

לא ניתן לראות את התקדמות עדכון התוכנה משום שלא ניתן לשהות ברכב בזמן העדכון. הרכב צריך להישאר נעול וללא מפתח בסמוך כדי שלא יפתח אוטומטי.

מה תהיה צריכת החשמל להתקנת העדכון?

בד"כ ,צריכת החשמל להורדת תוכנת עדכון נמוכה מאוד, בדרך כלל פחות מ-1%.

האם ניתן להשהות את התקנת התוכנה לעדכון?

אין להשהות את ההתקנה. יש להמתין עד להשלמת העדכון במלואו.

האם במהלך התקנת עדכון התוכנה, ניתן לפתוח את הרכב ולהשתמש בו?

במהלך התקנת עדכון התוכנה, אין לעשות שימוש ברכב, ועליו להיות נעול. אנו ממליצים לך לתזמן את ההתקנה לזמן שנוח לך.

מתי מומלץ להתקין את תוכנת העדכון?

במטרה להימנע מהשפעה על השימוש היומיומי שלך ברכב, לא מומלץ להשתמש ב-"עדכון עכשיו". מומלץ לתזמן את ההתקנה לזמן שנוח באמצעות שעון התזמון שנפתח על גבי המסך. כמו כן, מומלץ ללחוץ על כפתור "עדכון אוטומטי בלילה".

כיצד מתקינים את העדכון?

  • בעת שעדכון התוכנה זמין להורדה, יופיע חלון קופץ בחלק העליון של מסך המולטימדיה, על מנת להודיע על כך שיש עדכון זמין להורדה.
  • אם לא מופיע חלון ההודעה על העדכון, הודעה לגבי העדכון תופיע במסך הגלילה (Notification). לחיצה על ההודעה, תקשר מיד למסך העדכון.
  • ניתן גם להיכנס למסך ההגדרות שבסרגל וללחוץ על מקש OTA ומשם להיכנס לתהליך העדכון.

לפני התחלת תהליך העדכון יש להקפיד:

  • תקשורת הרכב צריכה להיות תקינה, מצב סוללה > 20%, הרכב צריך להיות במצב סטטי ונעול (כולל דלת תא מטען), אין להפעיל מערכות כמו Parking Comfort מצב תיאטרון וכו'
  • לאחר לחיצה על כפתור העדכון "Update Now" המערכת תבדוק באם הרכב עומד בתנאי העדכון. במידה ותנאי העדכון מתקיימים, יופיע מסך גליליה לתזמון העדכון. במידה ותנאי העדכון אינם מתקיימים תופיע הודעה "Delay Of System Updating" ויופיע פירוט של התנאים שאינם מתאימים.

האם עדכוני התוכנה כוללים פונקציות חדשות או שהוא מכיל רק פתרון ושיפור בעיות?

במסגרת עדכון התוכנה, עשויות להיות פונקציות חדשות, כמו גם פתרון של תקלות או שיפור של תוכנות קיימות.

האם בחירה בעדכון התוכנה, תוביל לעלויות כספיות?

עדכון התוכנה אינו תוביל לעלויות כספיות.

מדוע מופיעה הודעה על כשל בהתקנה?

במידה וכל התנאים המקדימים מתקיימים ועדיין מופיעה הודעת כשל בעדכון התוכנה. יש ליצור קשר עם מוקד השירות או עם מרכז השירות המטפל.

מה יקרה אם מחליטים שלא לאשר את עדכוני התוכנה?

אתם יכולים לבחור שלא לעדכן את הרכב. הרכב לא יהיה מעודכן בשיפורים ובפונקציות שעדכון התוכנה אמור לתקן.

האם לעדכון התוכנה יש תוקף?

אתה יכול לבחור להמשיך לעדכן את התוכנה בכל עת. אם בזמן ההמתנה יישלח עדכון נוסף, תהליך העדכון יבוטל ובמקומו יעודכן העדכון החדש ביותר.

האם קיים סיכון בעדכון התוכנה?

באופן כללי, העדכון לא יסכן את רכבך והוא נועד לשפר את הביצועים והממשקים של הרכב. במקרים נדירים, שעשויים לנבוע ממצבו של הרכב או סביבתו, ייתכנו מקרים מסוימים כמו כשל בעדכון, בכל מקרה שריים כשל בעדכון, אנא פנה אלינו.

האם אוכל לבקש פונקציות או שיפורים מסוימים במכונית שלי באמצעות עדכון OTA?

עדכון התוכנה אחיד לכלל הלקוחות. לא ניתן לעדכן את הרכב לפי צורכי לקוח מסוים.

האם בחירה שלא לבצע את העדכון, תפגע באחריות של הרכב?

אם לא תעדכנו את התוכנה וברכב יהיו תקלות הקשורות לעדכון התוכנה, ייתכן שיהיה עליכם לשאת בהוצאות הכרוכות.

למי אתם יכולים לפנות בשאלות לגבי עדכון OTA?

למוקד או למרכזי השירות. מס' טל' 077-33-44-000